неділя, 20 липня 2014 р.

FEZ - Ода красі і чарівності


Не часто так відбувається, що ігрова індустрія дарує нам дійсно хороші забавки, які милують око геймера, якому вже набридли тупі екшн-шутери, що останнім часом наче з інкубатора зявляються на полицях магазинів ігрової дистрибуції.
Саме такою особливою, ні на що не схожою, забавкою, що надовго залишається в пам’яті  є інді-гра від незалежної студії Polytron Corporation - FEZ, яка з’явилась на світ наче промінець світла серед тьми в недалекому 2012 році. А зараз, від травня 2013 року гру можна придбати в магазині дядечка Гейба – Steam, і тепер кожен геймер може насолодитись цим дійсно справжнім шедевром ігрового мистецтва.
На перший погляд може здатись, що це класичний 2D платформер, який ну , майже, нічим не відрізняється  від олдскульного Маріо, яким свого часу бавились усі, навіть ваш дідусь. Звичайна історія про чоловічка на ім’я Гомес, що живе у своєму маленькому 2D селі, у маленькому світі з якого не можливо нікуди подітись. Але, майже з перших хвилин гри життя нашого маленького героя змінюється-він зустрічає у  своєму світі трьохвимірний Куб, який подарував йому магічну феску, що дає можливість переміститись з двохвимірного в трьохвимірний світ, який є невідомим і таємничим для нашого малого Гомеса.

З цього моменту в геймера з’являється унікальна, як для 2D платформера можливість повертати камеру огляду вибираючи підходящий ракурс: маленький герой залишається двохвимірним і рухається по пласкій проекції світу, але проекція легко змінюється разом з точкою огляду. З одного боку відстань між платформами може бути величезною, а з іншого ту саму відстань можна перетнути за пів стрибка.
На цій невеликій особливості і зав'язаний весь дизайн рівнів. Ігровий світ являє собою кілька десятків літаючих у повітрі островів, кожен з яких можна обійти по периметру. Рухатися доведеться знизу вгору, і працює це приблизно як гвинтові сходи: як тільки закінчуються сходинки, потрібно зазирнути за ріг.
Тут варто було б насторожитися: чи не швидко процес набридне? Цю тривогу можна сміливо відкинути - все в порядку. Точно порахувати кількість рівнів проблематично: їх трохи більше шістдесяти, і всі поділені на п'ять зон, переміщатися між якими зручніше за допомогою телепортів. Принципових перешкод немає ні в одному напрямку: противники відсутні зовсім, кількість життів не обмежена, а покажчик «йди сюди» не передбачений. Гравець може сам вибирати собі маршрут, і це FEZ тільки на руку - за десять годин гри  маршрут жодного разу не повторювався.
Картинка в забавці просто чарівна! Вона не дивує полігонами чи високою чіткістю. Це більше як картина, написана сучасним піксель-арт художником. Кожен світ, кожна локація і кожен рівень просто просить, щоб його заскріншотили, роздрукували і повішали на стінку.
Гра постійно трансформується: з'являються нові геймплейні рішення, змінюється місце дії, а з ним - якість картинки і саудтрек. Реалізовано все настільки виразно і вражаюче, що часом FEZ робить неможливе: плаский піксельний платформер стає по-справжньому атмосферним, не гіршим ніж BioShock.

При всій опрацьованості локацій і їх великому розмаїтті, повернення до пройдених рівнів не набридає, адже завжди знайдеться куточок, шпариночка  з бонусами, які були пропущені, піксельна панель, невидима оку, або хитромудрий шифр, над яким фанати будуть битися ночами на ігрових форумах. До слова, автор, перебуваючи у творчому запалі, винайшов три мови, які не тільки розкривають розташування схованок та пасхалок, але і вводять гравців у теорію еволюції, анатомію і геометрію його маленького піксельного світу. Ті, хто вважатиме ці старання зайвими, зможуть пройти FEZ за три-чотири години. Проте мало знайдеться людей, яких ця гра залишить байдужими.
Окремої уваги вартує і музичний супровід. Це ембієнт з неординарним  чіптюнюм, який періодично встягає в оркестрові мотиви. Вставки флейт і клавішних підтримують загальну картину прориву з плоского світу в об'ємний. Укупі з яскравими кольорами, звук гіпнотизує гравців, переносячи їх з сірої реальності до піксельних маяків і водоспадів.
FEZ це унікальна забавка, витвір мистецтва, який просто нікого не залишить байдужим. Історія про маленького хлопчика, який рятує увесь свій світ. Ода красі і чарівності. Гра, яку забовязана пройти кожна думаюча людина. Сподіваюся вам сподобається.

Немає коментарів:

Дописати коментар