Не часто так відбувається, що ігрова індустрія дарує нам
дійсно хороші забавки, які милують око геймера, якому вже набридли тупі
екшн-шутери, що останнім часом наче з інкубатора з’являються на полицях магазинів ігрової
дистрибуції.
Саме такою особливою, ні на що не схожою, забавкою, що надовго залишається в пам’яті є інді-гра від незалежної студії Polytron Corporation - FEZ, яка з’явилась на світ наче промінець світла серед тьми в недалекому 2012 році. А зараз, від травня 2013 року гру можна придбати в магазині дядечка Гейба – Steam, і тепер кожен геймер може насолодитись цим дійсно справжнім шедевром ігрового мистецтва.
Саме такою особливою, ні на що не схожою, забавкою, що надовго залишається в пам’яті є інді-гра від незалежної студії Polytron Corporation - FEZ, яка з’явилась на світ наче промінець світла серед тьми в недалекому 2012 році. А зараз, від травня 2013 року гру можна придбати в магазині дядечка Гейба – Steam, і тепер кожен геймер може насолодитись цим дійсно справжнім шедевром ігрового мистецтва.
На перший погляд може здатись, що це класичний 2D платформер, який ну , майже, нічим не відрізняється від олдскульного Маріо, яким свого часу
бавились усі, навіть ваш дідусь. Звичайна історія про чоловічка на ім’я
Гомес, що живе у своєму маленькому 2D селі, у маленькому світі з якого не можливо нікуди подітись. Але, майже з
перших хвилин гри життя нашого маленького героя змінюється-він зустрічає у своєму світі трьохвимірний Куб, який
подарував йому магічну феску, що дає можливість переміститись з двохвимірного в
трьохвимірний світ, який є невідомим і таємничим для нашого малого Гомеса.
З цього моменту в геймера з’являється унікальна, як для 2D платформера можливість повертати камеру огляду вибираючи
підходящий ракурс: маленький герой залишається двохвимірним і рухається по
пласкій проекції світу, але проекція легко змінюється разом з точкою огляду. З
одного боку відстань між платформами може бути величезною, а з іншого ту саму
відстань можна перетнути за пів стрибка.
На цій невеликій особливості і зав'язаний весь дизайн
рівнів. Ігровий світ являє собою кілька десятків літаючих у повітрі островів,
кожен з яких можна обійти по периметру. Рухатися доведеться знизу вгору, і
працює це приблизно як гвинтові сходи: як тільки закінчуються сходинки,
потрібно зазирнути за ріг.
Тут варто було б насторожитися: чи не швидко процес
набридне? Цю тривогу можна сміливо відкинути - все в порядку. Точно порахувати
кількість рівнів проблематично: їх трохи більше шістдесяти, і всі поділені на
п'ять зон, переміщатися між якими зручніше за допомогою телепортів. Принципових
перешкод немає ні в одному напрямку: противники відсутні зовсім, кількість
життів не обмежена, а покажчик «йди сюди» не передбачений. Гравець може сам
вибирати собі маршрут, і це FEZ
тільки на руку - за десять годин гри маршрут жодного разу не повторювався.
Картинка в забавці просто чарівна! Вона не дивує полігонами
чи високою чіткістю. Це більше як картина, написана сучасним піксель-арт художником.
Кожен світ, кожна локація і кожен рівень просто просить, щоб його заскріншотили,
роздрукували і повішали на стінку.
Гра постійно трансформується: з'являються нові геймплейні
рішення, змінюється місце дії, а з ним - якість картинки і саудтрек.
Реалізовано все настільки виразно і вражаюче, що часом FEZ робить неможливе: плаский піксельний платформер
стає по-справжньому атмосферним, не гіршим ніж BioShock.
При всій опрацьованості локацій і їх великому розмаїтті,
повернення до пройдених рівнів не набридає, адже завжди знайдеться куточок,
шпариночка з бонусами, які були пропущені,
піксельна панель, невидима оку, або хитромудрий шифр, над яким фанати будуть
битися ночами на ігрових форумах. До слова, автор, перебуваючи у творчому
запалі, винайшов три мови, які не тільки розкривають розташування схованок та пасхалок,
але і вводять гравців у теорію еволюції, анатомію і геометрію його маленького
піксельного світу. Ті, хто вважатиме ці старання зайвими, зможуть пройти FEZ за
три-чотири години. Проте мало знайдеться людей, яких ця гра залишить байдужими.
Окремої уваги вартує і музичний супровід. Це ембієнт з неординарним
чіптюнюм, який періодично встягає в оркестрові
мотиви. Вставки флейт і клавішних підтримують загальну картину прориву з
плоского світу в об'ємний. Укупі з яскравими кольорами, звук гіпнотизує гравців,
переносячи їх з сірої реальності до піксельних маяків і водоспадів.
FEZ – це унікальна забавка, витвір мистецтва, який просто нікого не
залишить байдужим. Історія про маленького хлопчика, який рятує увесь свій світ.
Ода красі і чарівності. Гра, яку забов’язана пройти кожна думаюча людина. Сподіваюся вам сподобається.
Немає коментарів:
Дописати коментар